Saturday 24 October 2015

Hopeless

What if i say sometimes I really dont wanna carry on this life.

Mungkin post ini akan buat orang lain fikir yang aku ni manusia yg tak reti bersyukur ... or iman aku tak kuat. People.. peeps.. manusia.. insan.. orang.. Hanya tahu menilai. Beranggapan diri sendiri sudah cukup baik. Seperti mereka tidak pernah melakukan dosa.

Aku.. tahu aku sepatutnya nikmati hidup ini, pemberian Tuhan ini. Tapi aku juga manusia yang kadang kala seakan hilang harapan. Yang selalu terfikir di depan itu hanya jalan mati yang tak boleh aku langkaui.

Bukan aku tak syukuri pemberian Tuhan. Tapi aku bukan hipokrit. Ada masanya aku fikir tak ingin hidup lagi. Gila? mungkin aku gila. Mungkin aku dah terbeban dengan kata-kata yang wujud dari imaginasi aku sendiri.

Orang kata kita hidup dengan impian. Hidup untuk capai impian. Impian jadi realiti. Aku juga punya impian. Tak sedikit tapi banyak.. Belum terlaksana........... pernah tidak aku terfikir andai impian itu terkubur. Andai aku tidak sempat melihat impian jadi nyata. Seruan telah memanggil aku pulang.....

Nyata bagiku hidup adalah teka teki. Bahkan 5 minit lagi aku tidak ketahui kesudahan ceritaku. Merancang.. hanya itu boleh dilakukan.

Rasa yang ada dalam diri aku ini buatkan aku jadi murung. Aku tak tahu apa yang kurang sebetulnya masalah ini masalah aku dan diri aku sendiri. Aku pendam terlalu banyak. Mengingatkan aku 6 tahun lepas, aku tak punya hidup yg indah. Sampai satu saat aku fikir nak bunuh diri sendiri.

Aku tahu suara rintihanku tak akan kedengaran. Tak, aku bukan watak penting. Aku cuma lagu sedih. Aku menyedihkan .

No comments:

Post a Comment