Tuesday 20 October 2015

Selasa, 20/10/2015

Selamat Menghadap Mood Final kepada rakan-rakan seperjuangan semoga kalian dapat result yang gempakz dan 'flying colors' gituu !

Semester 3 yang mencabar ni aku kena hadap 3 paper . Tak macam sem lepas aku cuma ada 1 paper je. So tadi aku punya first paper, DTM 3042 : Tourism and Hospitality Law. Haa kau tak pernah-pernah aku nak menghafal kod kursus ni.

Paper okay. Aku berpuas hati. Cuma memang rasa boleh buat lebih baik. Itupun aku kira study last minit juga. Paper start 11:15am. Malam sebelumnya aku study dari jam 11 lebih sampailah pukul 03:00am. Jam 04:00am baru aku dibuai mimpi.

Bila sedar je pagi itu dalam pukul 08:00am macam tu memang sangat terasa mata aku pedih (tanda tak cukup tidur). Dan pula aku ni memang ada masalah mata panda comel. Makin bertambah lah lingkaran gelap kat sekitar mata aku ni.

Nak buat macam mana kan nama pun - STUDENT. Nasib baiklah dalam keadaan aku yang kurang tidur tu aku masih mampu jawab soalan exam dengan profesional ecehh !

Tapi bila paper habis je pukul 01:15pm tu bila keluar je dewan kena udara luar yang bertoksik dek jerebu tu mood aku terus macam kena langgar lori tanah. Habis bersepai mood aku. Lunch dengan budak-budak itu pun aku tak ada selera. Padahal sedap je nasi ayam tu.

Balik rumah makin bertambah-tambah moody aku. Aku cuma bercakap dengan seorang je - Adibah. Housemate aku yang lain aku tak tegur. Entah kenapa aku rasa mulut aku macam ada emas. Sayang nak buka walau sikit takut emas tu berterabur hehe.
.
Yang jadi mangsanya bila aku moody a.k.a hati panas ni tak lain dan tak bukan ialah boyfriend aku sendiri, Shafiq. Memang muka dia yang kena menghadap mood aku dan perangai annoying aku ni.

Aku sebenarnya memang kesian dekat dia. Iyalah tak pasal-pasal kena marah dengan aku. Dia bergurau sikit aku tak boleh nak terima. Masalahnya macam ini lah bila bulan aku dah nak mengambang penuh. Mood aku swing 360 darjah.

Aku pun tak suka nak moody-moody ni tapi nak buat macam mana kan dah aku ni seorang wanita yang normal. Setiap bulan mood macam itulah yang aku hadap sebab hormon aku nak berubah.

Serabut layan perempuan? Hmm perempuan lagi serabut layan diri sendiri. Seolah-olah macam tak tahu apa yang diri sendiri nak. Simptom yang biasa aku hadap bila nak period ni - moody, sensitif, hangin tak tentu pasal, menangis tiba-tiba. Uii penat weh melayan kerenah diri sendiri ni.

Penat nak merajuk dan nak marah. Kalaulah ada jual ubat control mood kat mana-mana farmasi aku nak je beli. Sebab memamg menyesal bila dah tunjukkan sikap tak matang tu dekat orang lain. Aku sedar aku dah marah orang lain yang tak bersalah tapi aku tak mampu nak control .

Harapnya cepat-cepatlah aku period so bolehlah mood aku stabil kembali dan hubungan aku dengan orang lain pun tak terjejas. Selamat malam dunia. Selamat malam cinta. Selamat malam Althea.
Much love.

No comments:

Post a Comment